Corupție la Prefectura Prahova: Un Nou Dosar Penal Vizat Chiar Virgiliu Nanu, Fost Șef la OCPI, Fost Prefect de Prahova din Partea PSD și Candidat la Postul de Șef al Consiliului Județean Prahova
Așa cum vă dezvăluiam, în data de 09.05.2024, sub nr R33/459 a fost înregistrată plângerea penală la Parchetul de pe Lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – DNA București ce are ca obiect fapte de corupție și abuzuri săvârșite la Prefectura Prahova ce era condusă la aceea dată de Virgiliu Nanu, fost șef la OCPI, fost prefect de Prahova din partea PSD și candidat la postul de șef al Consiliului Județean Prahova care este implicat în tot felul de escrocherii care mai de care mai colorate.
Plângerea penală s-a efectuat tot pentru întabulările de care Virgiliu Nanu „clamează”, în van, că „habar” nu are. Vă dezvăluiam că, plângerea este efectuată împotriva Lucianei Bătrînca, în calitate de director OCPI Prahova și Nicolae Mădălin Enache, în calitate de Secretar General al Instituției Prefectului Prahova, precum și a tuturor persoanelor care vor fi identificate în urma cercetărilor și care se fac vinovate de săvârșirea infracțiunilor mai sus menționate. De asemenea, precizăm cu subiect și predicat că, din documentele intrate în posesia ziarului Incisiv de Prahova reiese, în clar, că cel vizat este chiar Virgiliu Nanu. Aceste „întabulări” seamănă izbitor cu întabulările din dosarul Fermei Dacilor și escrocheria White Tower.
Să vă „povestim”/dezvăluim cu documente, că doar așa dezvăluie ziarul Incisiv de Prahova, aceasta „tărășenie”, pe scurt: Beneficiarii Sentinței civile nr. 549/2011 pronunțată în Dosarul nr. 19308/281/2010, de către Judecătoria Ploiești, rămasă definitivă și irevocabilă, prin respingerea recursului prin Decizia civilă nr. 798/2012 pronunțată în Dosarul nr. 19308/281/2010 de către Tribunalul Prahova, investită cu formulă executorie, prin care Comisia Locală de Fond Funciar Rafov a fost obligată să pună în posesie iar Comisia Județeană Prahova să emită titlul de proprietate pentru suprafața de 100 ha teren arabil,
Articolul 12 din Legea 165/2013 reglementează procedura de atribuire a amplasamentelor, procedură pe care am respectat-o:
(1) În situația în care restituirea terenurilor agricole pe vechile amplasamente nu este posibilă, după validarea întinderii dreptului lor de proprietate de către comisiile județene de fond funciar sau, după caz, de către Comisia de Fond Funciar a Municipiului București, fostului proprietar sau moștenitorilor acestuia li se atribuie un teren pe un alt amplasament, în următoarea ordine:
- pe terenurile din rezerva comisiei locale de fond funciar;
- pe terenurile proprietate publică, trecute, în condițiile legii, în proprietatea privată a statului, sau pe terenurile proprietate privată a statului, care au fost administrate pe raza unității administrativ-teritoriale de institute, de stațiuni de cercetare ori de alte instituții publice;
- pe terenurile proprietate publică, trecute, în condițiile legii, în proprietatea privată a statului, sau pe terenurile proprietate privată a statului, care au fost administrate de institute, de stațiuni de cercetare ori de instituții publice pe raza localităților învecinate, aflate în același județ;
- pe terenurile ocupate de izlazuri.
(3) Atribuirea terenurilor de către comisia locală se face în ordinea de înregistrare a cererilor inițiale de restituire, cu respectarea strictă a ordinii categoriilor de teren prevăzute la alin. (1). Fostul proprietar sau moștenitorii acestuia pot refuza terenul din rezerva comisiei locale de fond funciar sau din izlazul comunal, propus în vederea restituirii.
In acest sens m am adresat Comisiei Locale Rafov pentru atribuire teren din rezerva comisiei locale, am solicitat Agenției Domeniilor Statului să mi comunice disponibilul de teren pe raza localității Rafov și comunelor învecinate cât și Comisiilor Locale învecinate pentru atribuire din rezerva de teren disponibilă. Singura opțiune a fost un amplasament situat pe raza unei localități învecinate – Bărcănești, și care este în administrarea ADS, terenul fiind domeniul privat al Statului Român. (Acest teren în suprafață de 82 ha fusese predat Comisiei Locale Rafov – 51,68 ha, Comisiei Locale Bărcănești – 22,19 ha și Comisiei Locale Blejoi – 8 ha, pentru punerea în posesie a unor persoane și la data apariției Legii nr.165/2013 punerea în posesie nu s-a materializat efectiv, conform art 6 din aceeași lege terenul s-a întors la ADS prin protocoale de predare primire)
Astfel la data 07.2021 exista un teren disponibil pentru punerea în executare a sentinței civile în suprafață de 82 ha, situat pe raza unei localități învecinate cu Rafov-Bărcănești și care respecta procedura prevăzută de art.12 din Legea 165/2013 și pentru care am optat încă din anul 2022, conform adresei nr.1/14.03.2022 înregistrată la UAT Rafov.
Demersurile beneficiarilor sentinței, întreprinse după ce au optat pentru amplasamentul acesta, au fost returnate de Comisia Județeană de Fond Funciar Prahova, pe considerentul că documentația prevăzută de legislația în materie, respectiv procesul-verbal de delimitare a suprafețelor care fac obiectul reconstituirii dreptului de proprietate, însoțit de fișa suprafețelor, trebuie semnate și ștampilate pe fiecare pagină de primar, prefect, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară și reprezentantul teritorial al Agenției Domeniilor Statului, planurile cadastrale cu amplasamentul stabilit pentru terenurile retrocedate, sau schițele de amplasament, trebuie vizate de primar, prefect, reprezentantul teritorial al Agenției Domeniilor Statului și Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară.
Dupa nenumarate notificari și raspunsuri care ne indrumau ori catre ADS, ori catre OCPI, în sfârșit am reușit ca acesta documentația să fie avizată și semnată de ADS, în calitate de administrator al terenului, urmând ca și OCPI Prahova să avizeze din punct de vedere tehnic aceasta documentație.
Prin adresa nr._2305/08.03.2024 Comisia locală Rafov a înaintat OCPI Prahova documentația completă pentru verificarea planurilor de amplasament și delimitare pentru suprafața de 72,023 ha, cu respectarea art.12 din Legea 165/2013, semnată și avizată de primar, reprezentant teritorial ADS – în calitate de administrator al terenului, și avizată din punct de vedere tehnic de aceeași instituție – OCPI Prahova în luna decembrie 2023 prin Referatul Tehnic de Specialitate nr.10329/14.12.2023. Astfel, OCPI Prahova, prin adresa nr.1908/25.03.2024 precizează că nu poate semna documentația, invocând avizarea unor procese verbale de recepție, aferente unui raport de expertiză dintr-un dosar aflat pe rolul Judecătoriei Ploiești, înșusite de OCPI Prahova în ianuarie 2024, la solicitarea Instituției Prefectului jud. Prahova, prin insistențele directe ale dl. Enache. Totodată se precizează că acest dosar are ca obiect emiterea unui titlu de proprietate asupra unei suprafețe de teren de 50 ha, situată în T 17 Bărcănești, suprafață ce se suprapune parțial cu cea solicitată și acceptată de beneficiarii sentinței civile 549/2011, rămasă definitivă și irevocabilă.
Mentionam, din start, culpa conducerii OCPI Prahova
Mentionam culpa conducerii OCPI Prahova, care deși în luna decembrie 2023 avizează prin referatul Tehnic de Specialitate nr.10329/14.12.2023 documentația ce cuprinde planurile de amplasament și delimitare conținând amplasamentul situat în T 17 Com. Bărcănești pentru Comisia Locală Rafov, în vederea analizei juridice în ședința Comisiei Județene Prahova, a avizat în luna ianuarie 2024 (la un interval de timp de o lună de zile) la solicitarea Instituției Prefectului jud. Prahova,prin insistențele directe ale dl. Enache către dna. Bătrînca, procese verbale de recepție, aferente unui raport de expertiză dintr-un dosar în curs de soluționare, fără a se menționa că situația este deja avizată și verificată în luna decembrie pentru Comisia Locală Rafov.
Astfel s-a creat situația în care un amplasament în suprafață de 72,023 ha este solicitat și acceptat de beneficiarii unei sentințe civile rămasă definitivă și irevocabilă încă din anul 2012, și pentru care ADS, în calitate de administrator al terenului a acceptat să predea terenul prin semnarea și avizarea procesului verbal de delimitare și a planurilor de amplasament, cu respectarea art.12 din Legea 165/2013, și un alt solicitant pentru 50 ha, care nu se află în situația prevăzută de art.12 din Legea 165/2013 – localitate învecinată (conform îndrumări site ANRP, sintagma localitate învecinată se referă doar la localitățile care au granite comune) , și pentru care situația este incertă, dosarul aflat pe rolul Judecătoriei Ploiești fiind în cursul cercetării judecătorești pe fondul cauzei, neavând o decizie definitive și irevocabilă ce trebuie pusă în aplicare.
Având în vedere îndrumările Autorității Naționale pentru Restituirea Proprietăților – ANRP, cât și prevederile Legii nr.165/2013, prioritate la atribuirea unui amplasament situat pe teritoriul comisiilor locale învecinate, o au cererile pentru care au fost pronunțate hotărâri judecătorești rămase definitive și irevocabile, pentru punerea în executare a Sentinței civile nr. 549/2011 pronunțată în dosarul nr. 19308/281/2010, de către Judecătoria Ploiești, rămasă definitivă și irevocabilă, prin respingerea recursului prin Decizia civilă nr. 798/2012 pronunțată în Dosarul nr. 19308/281/2010 de către Tribunalul Prahova, s-a notificat Comisia Județeană să respecte legea și să pună în executare sentința, notificare fără rezultat.
In perioada 2021-2024 cât a durat tergiversarea procedurii de atribuire amplasament, s-au întâmplat lucruri îngrozitoare care au dus la diminuarea suprafeței de 82 ha la 72 ha (10 ha), iar în continuare prin tot felul de tergiversări fără o bază legală sau tehnică, scopul nu este altul decât de a mai sustrage și pune în posesie persoane neîndreptățite din anturajul Nanu-Enache-Bătrînca etc.
a)Amplasamentul situat în T 17 pe raza Comunei Bărcănești face parte din domeniul privat al statului și este în administrarea ADS. La momentul analizei tehnice, conform Referatului Tehnic de Specialitate nr.10329/14.12.2023 emis de OCPI Prahova suprafața disponibilă este de 72,023 ha, rezultând o diferență de aproximativ 10 ha. Aceste 10 ha de teren au fost intabulate la OCPI Prahova în perioada 2013-2024, pe numele unor societăți care au un administrator și acționar comun, în baza unor documente pe care urmează să le analizați, respectiv Conveții notariale, toate autentificate la același notar public. Mai mult decât atât la o simplă vizualizare a planului cadastral, parcelarea și poziționarea acestor suprafețe de teren s-a efectuat într -un mod astfel încât orice punere în posesie ulterioară să întâmpine dificultăți din punct de vedere al accesului, toată poziționarea la drumul stradal fiind intabulată și toată linia de mijloc din T17, practic poziționarea acestei suprafețe pregătind și restul de 72 de ha.
Intabularea acestei suprafețe de către OCPI Prahova s-a efectuat cu încălcarea prevederilor legale, suprafața nefiind predată prin protocol de predare primire de ADS, de aici faptul că terenul încă figurează ca domeniul privat al statului, ori nerespectând procedura de art.362 Cod administrativ, modalități de exercitare a dreptului de proprietate privată (administrare, concesiune, închiriere).
Mentionam că în perioada 2013-2022 persoana care ocupa postul de director al OCPI Prahova, după aceasta dată a devenit la conducerea Instituției Prefectului, până în luna aprilie 2024, după care, în prezent este director la OCPI Prahova.
b) In aceasta perioadă conducerea Instituției Prefectului împreună cu conducerea OCPI Prahova au identificat un dosar aflat pe rolul Judecătoriei Ploiești având ca obiect litigiu fond funciar, pentru stabilirea unui drept de proprietate de 50 ha și au semnat în data de 12.04.2022 o minuta prin care au hotărât să recunoască dreptul de proprietate și atribuirea celor 50 ha în T 17 Bărcăne