După protestele lucrătorilor poștali, se dezvăluie erori grave ale managerului general.

Situația de fapt

Managementul poștei și administratorii sunt numiți în majoritate prin Oug 109, pe mandat de 4 ani, membri CA din 14 iunie 2023, iar Directorul General Valentin Ștefan din 10 octombrie 2023. Primul termen la care activitatea lor conform legii este evaluată este la un an de activitate, pe baza raportului de activitate prezentat.

Dacă indicatorii angajați prin planul de management nu sunt atinși, atunci se poate cere revocarea mandatelor, atât al Administratorilor cât și al Directorului General.

ERORI GRAVE ALE MANAGERULUI GENERAL

Nu a respectat Planului de investiții angajat în 2018, fundamentat în baza testului Creditorului privat, realizat de DELOITTE și în baza căruia s-a contractat suma de 200 de milioane de lei credit de investiții de la EXIMBANK și care a stat la baza argumentării capitălizării CNPR de către Acționarul Principal în fața Comisiei Europene.

Nu a inițiat demersurile legale pentru recuperarea prejudiciului generat de renunțarea benevolă din partea Directorului General al poștei din 2019, la decontarea SERVICIULUI UNIVERSAL de către CNPR, de la ANCOM – prejudiciu estimat pe 5 ani aproximativ 100 milioane lei.

A depășit în mod constant bugetul de salarii al CNPR în anii 2021, 2022 și 2023, cu mai mult decât era cerut de măririle salariale obligatorii legale, aspect care este considerat infracțiune și prejudiciu de către legea 273/2006.

A inițiat desfințarea și inclusiv radiere a aproximativ 946 de oficii poștale, din totalul celor aproximat 5.900 existente pe teritoriul României, fără acordul AGA și al structurilor de securitate.

LIPSĂ TOTALĂ DE INTERES FAȚĂ PRINCIPALA RESURSĂ A CNPR – ANGAJAȚII:

➢ nesemnarea CCM-ului cu sindicatul reprezentativ din CNPR în termenul legal și hărțuirea constantă a liderilor de sindicat fapt care a dus la GREVA GENERALĂ și întârzierea la plată a peste 400.000 de pensii.

➢ Hărțuirea constantă a liderilor de sindicat și a angajaților membri ai SLPR, fapt care induce tensiuni și discuții la nivelul SLPR pentru o nouă grevă generală.

➢ Lipsa unei politici personal coerente și a unei politici salarile care a dus la vulnerabilizarea structurii de poștași din teritoriu.

A modificat regulamentul de ordine interioară al CNPR fără votul Consiliului de Administrație.

A acordat majorări salariale discreționare, pe criterii politice, în principal pentru membri PNL, fără a avea un BVC aprobat.

A încălcat legea dialogului social încheind un Acord cu prevederi salariale, doar pentru membri unui sindicat nereprezentativ.

Vizita recentă în China a Directorului General Valentin Ștefan împreună cu o delegație de angajați ai CNPR:

➢ fără avizul Acționarului Principal – MCID, al MAE și al Consiliului de Administrație al CNPR

➢ Semnarea unui acord/parteneriat cu Serviciile Poștale Chineze fără ca cineva din CA sau AGA să-l fi văzut ca și conținut sau aprobat și pentru care Ambasada României din Beijing ne recomandă să-i cerem clarificări/explicații.

➢ Neprezentarea unui raport oficial al deplasării și subiectele abordate cu entitățile vizitate, precum și a acordului/parteneriatului semnat.

Refuzul constant sau condiționarea fără cadru legal, de a prezenta documente solicitate de către Corpul de control al MCID sau predarea parțială, fapt care face imposibilă finalizarea rapoartelor de control pe temele inițiate.

Refuzul de a prezenta o analiza a costurilor pentru expedierea de corespondență în vederea identificării eficienței a două contracte semnate recent, cu 2 integratori, la tarife mai mici cu 70% decât tarifele la oficiu și cu 33% față de tarifele parcticate în anii anteriori, în condițiile creșterii costurilor generale de prestări de servicii la nivel de CNPR.

Tentativa repetată de indatorare a CNPR prin contractarea de credite de rulaj, cu gaj, garații imobiliare subevaluate cu mult față de valoarea de piață.

Erori ale membrilor Consiliului de Administrație:

Neluarea niciunei măsuri de a împiedica/pune în legalitate-normalitate, recenta vizita în China la Serviciile Poștale Chineze, deși la penultima ședință acesta a informat CA-ul despre deplasarea care va avea loc.

Nesolicitarea în regim de urgență a raportului de activitate cu privire la deplasarea în China și a formatului de Acord/parteneriat semnat în vederea aprobării și comunicării către AGA.

Aprobarea situațiilor financiare cu depășiri repetate a bugetului de salarii al CNPR în anii 2021, 2022 și 2023, și cu rectificare bugetară după efectuarea cheltuielilor, aspect care este considerat infracțiune și prejudiciu, de către legea 273/2006.

Neinițierea demersurilor legale pentru sancționarea responsabililor și recuperarea prejudiciului generat, de renunțarea benevolă din partea Directorului General al poștei din 2019, la decontarea SERVICIULUI UNIVERSAL de către CNPR, de la ANCOM – prejudiciu estimat pe 5 ani aproximativ 100 milioane lei.

Votarea PENTRU în sedința de CA, în favoarea desființării a aproximativ 946 de oficii poștale, în vederea radierii de la Registrul Comerțului, fără prezentarea prealabilă a unei analize cost beneficiu, fără acordul structurii de securitate și fără acordul AGA.

Nesancționarea Directorului General pentru semnarea unui acord care implică salarizarea unei părți a angajaților, cu un sindicat nereprezentativ din CNPR.

Nesancționarea Directorului General pentru acordarea de majorări salariale care exced CCM-ului, discreționar și fără un BVC aprobat.

Nesancționarea Directorului General pentru nerespectarea Planului de investiții angajat în 2018, fundamentat în baza testului Creditorului privat, realizat de DELOITTE și în baza căruia s-a contractat suma de 200 de milioane de lei credit de investiții de la EXIMBANK.

Nesancționarea Directorului General pentru neprezentarea la negocierile pe CCM deși era singura persoană împuternicită să negocieze și să semneze de către CA.

Refuzul de a prezenta acționarului principal, o analiza a costurilor pentru expedierea de corespondență în vederea identificării eficienței a două contracte, semnate recent, cu 2 integratori, la tarife mai mici cu 70% decât tarifele la oficiu și cu 33% față de tarifele parcticate în anii anteriori, în condițiile creșterii costurilor generale de prestări de servicii la nivel de CNPR.

Votarea în sedința de CA indatorarea CNPR, cu suma de 100 milioane lei, prin contractarea de credite de rulaj, cu gaj, garații imobiliare subevaluate cu mult față de valoarea de piață.

Lipsa de interes în soluționarea problemelor semnalate de către ROMFILATELIA S.A., în activitatea curentă, fapt care va conduce în curând la probleme financiare și la această societate, al cărei acționar unic este CNPR.

Nesancționarea Directorului General pentru modificarea Regulamentului de ordine interioară fără acordul CA.

Sursa: Incisiv de Prahova