Un val de nemulțumiri zguduie Casa de Pensii
Imaginează-ți o femeie în vârstă, cu ridurile adânci ale timpului și cu ochii obosiți de așteptare. De opt luni, ea își trăiește zilele într-un joc de-a șoarecele și pisica cu birocrația, așteptând ca dosarul ei de pensionare să fie transferat de la București la Prahova. Însă, de fiecare dată, se lovește de același răspuns: „nu merge softul”.
Un cor de voci disperate
Și nu este singura. Alte voci se ridică în cor, reclamând tratamentul neadecvat din partea celor cu funcții de conducere la nivelul Casei de Pensii a București și a sectorului 3. Pensionari care, în loc să se bucure de liniștea binemeritată, sunt certați pentru că au îndrăznit să reclame neregulile la care sunt supuși.
Un răspuns oficial
În fața acestui val de nemulțumiri, ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, a promis că va trimite corpul de control al Ministerului Muncii la CNPP. „Vom verifica modul de derulare a contractului încheiat între CNPP privind aplicația informatică. În fiecare zi mi se spune: testăm, apar erori…”, a declarat ministrul, promițând că drepturile restante vor fi achitate până în decembrie.
Recalcularea pensiilor: o problemă nerezolvată
În ceea ce privește recalcularea pensiilor, ministrul Muncii a afirmat că mai sunt mai puțin de 20.000 de pensionari care încă nu au primit deciziile de recalculare. Aceștia sunt în principal cei care au depus dosarele de pensionare în perioada iunie-august 2024. „Pe raportarea din aceasta seară, sunt 19.000 de pensionari care așteaptă recalcularea. Diferențele rezultate în urma recalculării sau cele apărute în urma revizuirii deciziilor vor fi plătite cel târziu până în luna decembrie”, a explicat ministrul.
Sursa: Realitatea.net