Romania nu poate avea portofoliu in zona euro.

Adina Vălean: O voce puternică în Comisia Europeană

Adina Vălean, comisar european, a oferit o perspectivă unică asupra modului în care România ar trebui să se poziționeze în viitoarea Comisie Europeană. Într-un interviu acordat pentru news.ro, Vălean a subliniat că România ar fi trebuit să fie deja implicată în procesul de creare a noii arhitecturi a portofoliilor Comisiei Europene. Cu o schimbare inevitabilă a portofoliilor în funcție de priorități, Vălean a subliniat importanța de a avea o idee clară despre ce portofoliu ar fi cel mai potrivit pentru țara noastră.

Competențele și diferențierea: Cheia succesului în Comisia Europeană

În cadrul discuțiilor despre portofoliile viitoare, Vălean a subliniat importanța de a avea competențe specifice și de a se diferenția de restul țărilor UE. De exemplu, România, nefiind în zona euro, nu ar putea primi un portofoliu de influență în zona financiară, deoarece țările euro vor dori să aibă un cuvânt de spus acolo. În schimb, comerțul internațional, un portofoliu cu mare vizibilitate, ar putea fi o opțiune pentru România, dacă se dovedește a fi un campion în acest domeniu.

Adina Vălean și viitorul său în Comisia Europeană

Întrebată dacă ar putea rămâne comisar și în viitoarea Comisie Europeană, Vălean a răspuns că nu a primit încă o astfel de invitație. Aleasă pe lista PSD-PNL pentru Parlamentul European, Vălean va prelua mandatul de eurodeputat în 16 iulie, dată la care va demisiona din postul de comisar european pe Transporturi, deoarece funcția de eurodeputat este incompatibilă cu cea de comisar european.

Realizările lui Adina Vălean ca comisar european pe Transporturi

În mandatul său ca comisar european pe Transporturi, Vălean a reușit să aloce 12 miliarde de euro pentru Transporturi în România, o sumă fără precedent. Aceasta a făcut ca România să devină a șasea țară din UE după alocarea de fonduri europene, după Polonia, Germania, Italia, Franța și Cehia.

Viitorul portofoliu al României în Comisia Europeană

Guvernul Ciolacu are posibilitatea de a propune un comisar european interimar din partea României, care să preia portofoliul Transporturilor până în luna decembrie, când se va forma noua Comisie Europeană. Orice propunere ar trebui să treacă prin audierile din Parlamentul European. Alternativ, Guvernul poate alege să nu propună pe nimeni ca interimar pentru următoarele cinci luni, iar România să preia direct noul portofoliu obținut pe baza negocierilor politice de la Bruxelles.

Sursa: Realitatea.net