Un vânt de schimbare bate în politica românească
Într-o lume în care nimic nu pare a fi sigur, un lucru rămâne constant: schimbarea. Și în politica românească, vântul schimbării începe să bată cu o forță nouă, arătând că nimic nu este imposibil. Un sondaj recent realizat de Avangarde INSOMAR, la comanda Realitatea PLUS, ne oferă o imagine surprinzătoare a intențiilor de vot ale românilor.
Un nou lider se conturează pe scena politică
Marcel Ciolacu, liderul PSD, pare să fie favoritul românilor, cu un procent de 30% din intențiile de vot. În urma lui, Nicolae Ciucă de la PNL și Mircea Geoană, candidat independent, se luptă pentru un loc în turul doi, cu 17%, respectiv 15% din voturi. Elena Lasconi de la USR și George Simion de la AUR nu sunt departe, cu 14% și 11% din voturi. Diana Șoșoacă de la SOS, Kelemen Hunor de la UDMR, Cristian Diaconescu și Cristian Terheș, ambii candidați independenți, completează lista cu procente mai mici.
Un viitor incert pentru alegerile parlamentare
În ceea ce privește alegerile parlamentare din 1 decembrie, sondajul Avangarde INSOMAR arată o preferință clară pentru PSD, cu 33% din voturi. PNL și USR urmează cu 22% și 15%, în timp ce AUR și SOS România se bucură de 12% și 7% din voturi. UDMR, PMP, REPER și Forța Dreptei se luptă pentru restul voturilor.
Interesul românilor pentru alegeri este în creștere
În ciuda incertitudinilor și a provocărilor, interesul românilor pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie este în creștere. Potrivit sondajului Avangarde INSOMAR, 65% dintre români știu deja cu cine votează. Aceasta este o veste bună pentru democrație și un semn că românii sunt gata să își exercite dreptul de vot și să își exprime opiniile.
Metodologia sondajului
Sondajul Avangarde INSOMAR a fost realizat pe un eșantion multi-stratificat, probabilistic, cu o marjă de eroare de +/- 3,1%, la un nivel de încredere de 95%. Universul cercetării a inclus populația adultă (18 ani și peste), neinstituționalizată, a României. Perioada de colectare a datelor a fost între 15.09.2024 și 27.09.2024, iar volumul eșantionului a fost de 1100 de subiecți. Metoda de colectare a datelor a fost CATI (telefonic).
Sursa: Realitatea PLUS